האם כדאי לרכוש דירה "על הנייר" בשכונה חדשה?

מאמר מאת מערכת היילנד נדל"ן *

השכונות החדשות שנבנות ברחבי הארץ, מסתמנות כמו פתרון מעשי להורדת מחירי הדיור בישראל – מדוע כדאי לרכוש דירה "על הנייר" בשכונה חדשה?

בזמן שרובנו מקטרים על מחירי הדיור הגבוהים ועל חלום הדירה ההולך ומתרחק, ברחבי הארץ הולכות ונבנות שכונות חדשות, המביאות איתן תקווה להגשמת החלום.

השכונות החדשות מסמנות מגמה חדשה של העדפת דיור – קונספט המותאם לזוגות צעירים ולמשפחות, המחפשים סביבה צעירה ונוחה. זו כוללת נגישות גבוהה של כל השירותים הקהילתיים – גנים ובתי ספר, פארקים, קופת חולים וסופר מרקט במרחק הליכה, חשובים לא פחות מהשכנים ומהבניין, ומהווים שיקול מכריע בבואם לבחור את ביתם העתידי.

מאחר ושכונות אלו הופכות להיות "שכונות הדגל" של הערים בהן הן ממוקמות, לעיריות יש עניין לקדם אותן במסלול מואץ ולאפשר לדיירים החדשים ליהנות מכל היתרונות והמתקנים החדשים והמודרניים תוך זמן קצר.

עד כמה משתלמת קנייה "על הנייר" בשכונה חדשה?

קניית דירה, בלי שאפשר "למשש את הסחורה" – מרתיעה רוכשים רבים. קשה לאמוד את גודל החללים שבדירה, עד כמה הם מוארים והאם הם מתאימים לצרכים, רק מעיון בפרוספקט.

מצד שני, דירה "על הנייר" זולה בכ-20% מדירה מוכנה ואם היא ממוקמת בשכונה חדשה, אטרקטיבית ומתפתחת – יש לה פוטנציאל השבחה גבוה עוד יותר. לדוגמא, ביוני 2007 עלתה דירת 4 חדרים ב"כפר-סבא הירוקה", השכונה החדשה שנבנתה בכפר-סבא, 1,110,000 ש"ח ואותה דירה בפברואר 2013 נמכרה ב-1,660,000 ש"ח.

לצד המחיר המוזל משמעותית בקנייה על הנייר, כשרק בעלי חזון ראו את הנולד, הפיתוח הסביבתי המאסיבי ועליית הביקוש הדרמטית למגורים בשכונה, הביאו גם לעליית ערך כללי של הנכסים ולרווחי הון למשקיעים.

דוגמאות לשכונות חדשות שכאלה:

שכונת "נווה זמר" שבצפון רעננה, היא דוגמא לשכונה חדשה, ירוקה ומבוקשת, שכבר היום ברור כי תהיה שכונת הדגל של העיר. תכניות הפיתוח של השכונה, שתכלול 3,500 יחידות דיור,  יחד עם הקירבה לצירי תנועה ראשיים (כביש 531 שחוצה מכביש 6 לכביש החוף), לפארק רעננה ולמרכזי ההיי-טק והתעסוקה בצמתים רעננה דרום וצפון, מבטיחים איכות חיים ללא פשרות ואף עליית ערך משמעותית של הרוכשים היום "על הנייר".

בשכונה המודרנית, המתוכננת על ידי משרד האדריכלים אליקים אדריכלים, פרט לגשרים תלויים מעל הכבישים להליכה רגלית בטוחה ונעימה ושטחי ציבור נרחבים, התושבים ייהנו גם מ"מערכת אשפה פניאומטית" –  מערכת תת-קרקעית מיוחדת לשאיבת זבל שתוביל את הפסולת למסוף איסוף מרוכז מחוץ לשכונה. כך, למעשה, משאיות הזבל יגיעו רק לקצה השכונה, ויאפשרו לתושבים ליהנות משנת בוקר מתוקה בלי להתעורר לפנות בוקר לקול צפצוף הרוורס של משאית הזבל הטורדניות…

גם שכונת "שער הגיא" החדשה הנבנית בימים אלה ביקנעם המערבית, היא דוגמא לשכונה אטרקטיבית, ירוקה וייחודית. השכונה האקולוגית תיבנה בהתאם להגדרות של תכנון ירוק, עם שבילים רבים לטובת עידוד פעילות גופנית כמו הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים, שיחוברו ליער אליקים ולשכונת הביוספרה רמות מנשה. תאורת הרחוב תהייה סולארית והבנייה תתבצע מתוך תפיסה של התייעלות אנרגטית, דבר שיתרום לחיסכון משמעותי בחימום וקירור הבתים.

הימור בטוח עם פוטנציאל לרווח ניכר

לסיכום, נראה כי קנייה "על הנייר" בשכונה חדשה היא סוג של הימור בטוח, עם פוטנציאל לרווח גדול. רכישת דירה במחיר הגיוני, איכות חיים בסביבת אנשים בעלי ראיית עולם דומה וגם אפשרות לעליית ערך משמעותית של הנכס, כל אלה תורמים להזדמנות לשדרוג כללי ולביקוש גבוה.

מסתבר שיש אלטרנטיבות ראויות למגורים וחלום הבית קרוב משחשבנו – רק צריך קצת חזון…

להיילנד 3 פרויקטים לשיווק בשכונות חדשות:

–          מתחם מול הים אשקלון – בסמוך לשכונת אפרידר המוכרת והאיכותית ורק 100 מ' מחוף ימה של אשקלון נבנים 2 מגדלי יוקרה כחלק משכונה חדשה "מול הים" באשקלון בסמוך למרינה, הבניה החלה, לפרטים דברו עם אבשלום שגיא: 054-4973361 או לחצו!

–          פנטזיה יקנעם בשכונת שער הגיא החדשה – קוטג' ב- 1,350,000 ₪ במתחם הכי יפה ביוקנעם החדשה, עבודות הבניה החלו, לפרטים דברו עם: עדי – 054-3223032 או לחצו!

–          סול 2 בשכונת נווה זמר הצפונית החדשה של רעננה – שיווק מתחיל בקרוב!!! (פרויקט סול 1 הסתיים). לפרטים התקשרו: 8804* או לחצו!

 * המאמר הינו מטעם חברת היילנד נדל"ן ובאחריותה

comments

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם