ההיבט הפסיכולוגי במסחר בשווקים הפיננסיים

מאת אלי קאופמן *

** בסוף הפוסט מחכה לך קישור לקבלת קורס שוק ההון מתנה **

כידוע, מסחר בשווקים הפיננסים הפך לכלי עזר ליצירת הכנסות נוספות מהבית אך רוב הסוחרים שוכחים, מוכנות מנטאלית והכנה נפשית טרם המסחר ובחירת אפיק ההשקעה הינה קריטית ליצירת רווחים לאורך זמן.

הניסיון שלי ושל רבים מתלמידיי מוכיח, כי ללא מוכנות מנטאלית – הן ברמת ההתמודדות עם רווחים גדולים והן ברמת ההתמודדות עם הפסדים – אין למשקיע הפרטי סיכוי וחצי סיכוי להרוויח כסף לאורך זמן.

ריכזתי עבורך מספר טיפים חשובים שיעזרו לך לראות יותר רווח ולאורך זמן בתור סוחר בשוק ההון.

1. הרגע! בראש ובראשונה, אם אתה לא רגוע במסחר, אתה נמצא במקום שלילי ברמה המנטאלית. מסחר בשוק ההון, על אף שחושבים כן, אינו אמור לגרום לך לחוסר שקט או חוסר מנוחה, להפך, מסחר בשוק ההון אמור לספק לך ביטחון וגב כלכלי. אם אתה לא רגוע במסחר, ייתכן והסיבה נעוצה בכך שאתה סוחר בסכומי כסף גדולים מידי וזו הסיבה לחוסר השקט. הקטן את סכומי הכסף איתם אתה סוחר והדבר ירגיע אותך לוודאי.

2. פיזור השקעות – כולם כבר מכירים את האמרה הנדושה "אין להניח את כל הביצים בסל אחד" והאמרה אכן נכונה. בכדי לייצר רווחים ממגוון רב של הזדמנויות, רצוי לפזר את הסיכון ולא להכניס את כל הכסף למניה אחת. פעולה זו אף תעזור לך לצמצם את הסיכון.

3. התרחק מהבורסה! האמת היא שאם לא למדת את התחום ואתה לא מכיר אותו על בוריו, בשום אופן אין לך מה לחפש בשוק הזה. שוק ההון בפרט ומסחר בשווקים הפיננסים בכלל דורש בניית אסטרטגיה מסודרת הכוללת ספקטרום של כלים איתם יש להשתמש כאשר כל אחד מהם וכולם ביחד יהפכו אותך לסוחר רווחי. אם לא למדת את הכלים הללו ואתה אינך יודע להשתמש בהם, התרחק מהשוק.

ולסיכום:

"ממש כמו נינג'ה שמגיעה לקרב עם מגוון של כלים כגון כוכב נינג'ה, חרב מקל ומשתמשת בכל אחד לפי מצב הקרב, כך גם עלינו כסוחרים להכיר מגוון של כלים ולהשתמש בהם בהתאם להתפתחות השוק".

רוצה לקבל קורס שוק ההון בשווי 1,750 ש"ח מתנה?

* הכותב הינו מומחה לני"ע ומט"ח ומנכ"ל אפיק פיננסים

comments

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם