איך להוריד מחיר דירה יד שניה – טכניקות מנצחות למשא ומתן עם המוכר

איך להוריד מחיר דירה יד שניה

אם הינך משקיע בנדל"ן או רכשת דירה, בוודאי כבר יצא לך להשתמש בטכניקה הנפוצה ביותר איך להוריד מחיר דירה יד שניה: הצעת תמיד פחות ממה שהיית מוכן לשלם, נכון?…

ובכן, זוהי התחלה טובה. ברם, למשקיעים מנוסים, זוהי רק טכניקה אחת מבין כמה איך להוריד מחיר דירה יד שניה. להלן עוד כמה טכניקות:

מחיר ש"חשבו עליו"

תציע מחיר "משונה", נניח כמו 645,568 ש"ח… זה נותן את הרושם שאתה יודע משהו שהמוכר לא, ושיש סיבה טובה שנתת דווקא את המחיר הזה.

דבר חלש

שחק אותה "אידיוט" ושאל שאלות. דבר לאט, בקש עזרה, ולעולם אל תחשוף את ניסיונך בנדל"ן. מוכרים יפחדו להתפשר אם הם ירגישו שמישהו חכם ומנוסה בנדל"ן מנסה "לכופף" או לנצל אותם.

אתה לא יכול להחליט לבד

נסה את טכניקת "הסמכות המוגבלת". למשל "עליי לבדוק עם אשתי". קל יותר למוכרים לקבל את העובדה שאינך יכול לעשות משהו, מאשר העובדה שאינך רוצה.

מישהו עשה את זה קודם

השתמש בתקדימים. כגון "אבא שלי קנה את הבית שלו בדרך הזו". אם ההצעה הינה בלתי-שגרתית, מוכרים ירגישו בנוח יותר לדעת שמישהו השתמש בדרך זו בעבר לביצוע עסקה.

תדאג שגם למוכר יהיו נצחונות

בקש דברים שאינך זקוק להם. זה נותן למוכר לנצח ולזכות במספר וויתורים מצדך במהלך המו"מ. אם תוכל לאחר-מכן לומר "לדעתי אני לא ממש צריך את המזגן הזה, אם אוכל לקבל את המחיר שאני רוצה…" יש לך סיכויים גבוהים יותר לקבל את המחיר שאתה רוצה.

תן למוכר לדרבן אותך

נסה להיראות ספקן. אמור למשל לגבי נקודה מסויימת "ובכן, אני לא יודע…". זה יגרום למוכר לחפש דרכים ע"מ לדרבן אותך, ולגרום לו להרגיש שזכה במשהו לאחר שתיישבו את הנקודה.

ההצעה שלך מפיו של המוכר

תגרום להצעה שלך להיראות בעצם כהצעה של המוכר. "אז בעצם אתה אומר שאתה רוצה מקדמה יותר גבוהה? אין לי בעיה לעשות את זה בדרך שלך. אני רק צריך…"

כן כן

תשיג כמה שיותר "כנים" (הרבה "כן") לפני שאתה מציע. "מה אם אני אשלם את המחיר שאתה רוצה, אבל בתנאים שלי? האם זה יתאים לך?" גם עם מעט שינויים, זה יהיה קשה למוכר להגיד לא להצעה שהוא פחות או יותר כבר הסכים לה.

צפיחית בדבש

הרעף מחמאות. מחמאות הוכיחו את עצמן כשוות כמה אלפי דולרים במו"מ על נדל"ן… זוהי בדיחה כמובן, אבל אם המוכר יחבב אותך, סביר להניח שתשיג עסקה טובה יותר.

תשאיר את המחלוקות לסוף

תדלג על הנקודות הבעייתיות במו"מ, ותחזור אליהם לאחר מכן. תסכים על כל נקודה שאין עליה מחלוקת קודם. זה ייתן למוכר הרגשה כאילו הנכס כבר עומד להימכר, ויהיה לו קשה לאבד את העיסקה בגלל נקודה או שתיים שאתה צריך שיהיו לפי התנאים שלך.

הזמן לא תמיד פועל לרעתך

כשחושבים איך להוריד מחיר דירה יד שניה, לעתים כדאי למשוך את הזמן בעת מו"מ על עסקת נדל"ן. מדוע? תאר לך שאתה רוצה לקנות מכונית, ואתה מעוניין להשיג את המחיר הטוב ביותר. האם אתה סבור שתקבל את המחיר הטוב ביותר לאחר שתי דקות עם איש המכירות? תן לו להשקיע שעתיים בלהראות לך את כל המכוניות, והוא כבר יתחנן בפני המנהל שלו שיאשר לו את המחיר שאתה מבקש… אותו הדבר נכון גם לגבי עסקאות נדל"ן!

הזכר למוכר לגבי הזמן, שיבחין כמה זמן הוא כבר השקיע בך. כדי לעשות זאת בנימוס, תגיד משהו כמו "תראה, אף אחד משנינו לא רוצה לאבד את הזמן שהשקענו בעסקה הזו ולהתחיל הכל מחדש, אז מה דעתך ש…." ואז תציע וויתור קטן. המוכר יבין פתאום שהוא עלול להפסיד את כל הזמן שהשקיע בעסקה לחינם. המילים "להתחיל הכל מחדש" עלולות אף להפחיד אותו. אתה מביים את הסצינה, ומציע לו דרך מילוט. זוהי גישה שהינה בלתי-תוקפנית אם נעשית כראוי. עליך להגיד "אף אחד משנינו…" כדי ליצור אמפתיה ותחושה ששניכם באותה סירה.

לסיכום

אתה עשוי להשקיע זמן רב באיתור נכסים זולים ובלתכנן איך להוריד מחיר דירה יד שניה. זוהי התחלה טובה גם כן. ברם, כישורי מו"מ טובים עשויים להפוך כל נכס לזול.

טיפים נוספים על השקעות נדל"ן בקבוצת הפייסבוק של מועדון המשקיעים שלי >>

 

comments

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם