חריש מסתמנת כהשקעה החמה בענף הנדל"ן לשנת 2014

מאמר מאת אבשי שגיא, היילנד נדל"ן *

בימים אלו העיר החדשה של ישראל, חריש, מתחילה לקרום עור וגידים. בשנת 2013 הייתה חריש שיאנית מכירות הנדל"ן בישראל, ולצד זוגות צעירים רבים שכבר רכשו ועתידים להנות מדיור בר השגה הלכה למעשה, מגיעים למקום מאות משקיעים פוטנציאליים ובוחנים את אפשרויות והזדמנויות ההשקעה בעיר.

נכון להיום, מחירי דירות הנרכשות ישירות מחברה קבלנית, אשר יהיו מוכנות בעוד כשתיים וחצי, נעים סביב 900,000 – 850,000 שקלים. האם זה כשלעצמו הוא מחיר כניסה נוח, אשר טומן בחובו אפשרות רווח משמעותי? בחרתי להביא כמה גורמים לניתוח פוטנציאל ההשקעה בעיר החדשה.

בשלב זה, העיר כולה "על הנייר" וראשוני הבתים צפויים להתאכלס בעוד כשנה וחצי. האמרה הנפוצה בשוק ההון, היא "קנה בשמועה, מכור בידיעה". המקבילה לכך בעולם הנדל"ן היא "קנה על הנייר, מכור באכלוס".

דוגמת אחותה הבוגרת, העיר מודיעין, גם העיר חריש מתוכננת כבר עכשיו בקפידה במטרה לאלכס עשרות אלפי תושבים. מחירי הנדל"ן בעיר צפויים להאמיר ככל שהעיר תוסיף ותתפתח. נכון להיום, מחירי הדיור בעיר משקפים ערכי קרקע נמוכים, אולם המכרזים הבאים הצפויים להתפרסם על ידי רשות מקרקעי ישראל ישקפו ערכי דירות גבוהים בהרבה. מניתוח חלופות המגורים וההשקעה באזור, אנו למדים כי הפרויקטים החדשים שנמכרים בפרדס חנה-כרכור ובחדרה נעים סביב 1.15 מיליון שקלים. מגורים באזור – יקנעם, נתניה, עתלית או חיפה – עשויים להיות גבוהים משמעותית. מחירים אלו משמשים אמת מידה למחירי הדיור בחריש ומשקפים את פוטנציאל עליית הערך בשנים הקרובות, העומדת על עשרות אחוזים.

מיקום גיאוגרפי אטרקטיבי

המיקום הגיאוגרפי של העיר אטרקטיבי ביותר: חריש נמצאת סמוך למחלף עירון, על כביש 6 וכביש 65 – ציר תנועה ראשי מצומת קדרים בצפון, דרך מגידו ועד לכביש החוף. הנגישות של חריש תספק פתרונות דיור לכל איזור הצפון וגם לזוגות צעירים מאזור המרכז, שמוכנים להתרחק כ-50 דקות נסיעה מתל אביב, בתמורה לאיכות חיים ולדיור בר השגה. פתרונות התעסוקה לתושבים במקום מגוונים מאד וכוללים את אזורי התעשייה וההיי-טק בקיסריה, יקנעם, כל אזור הקריות וכמובן את איזור צפון השרון וגוש דן. היקף ההשקעה של המדינה בתשתיות גבוה ביותר והיום נבנים במרץ מבני ציבור, גנים ובתי ספר. ראשוני המתיישבים ייהנו מתשתית אורבנית מודרנית ומפותחת. בכנס דיירים חדשים שהתקיים ב 16/1/2014 ביישוב, נכח גם מר משה כחלון, נציג המועצה המקומית חריש,  המכהן כמנהל מחלקת תשתיות ופיתוח. הוא עדכן את התושבים העתידיים בתוכניות המועצה לפיתוח העיר, תוך שימת דגש מיוחד על פיתוח מבני הציבור בעיר, מוסדות חינוך, מתנ"סים, בתי כנסת ועוד. הוא הוסיף כי המועצה תעשה הכל על מנת שהמבנים ימתינו לתושבים – ולא להיפך. בעיר מתוכנן פארק מרכזי גדול ותושבי השכונות ייהנו מגינות ענקיות ומעוצבות, לרווחתם.

בתחילת דרכה של חריש התבצעו מכירות המוניות על ידי עמותות שונות וקבוצות רכישה. רוכשים רבים בקבוצות אלו מתלוננים על עליה במחיר שהוצג להם, על הון עצמי גבוה שנאלצו להביא לעסקה ועל אי וודאות לגבי מועד האכלוס. נכון להיום, מרבית העסקאות בעיר מתבצעות דרך חברות קבלניות, המוכרות דירה מתוקף חוק המכר לרוכשי דירות מגורים, ומעניקות ערבויות בנקאיות מתאימות. מחיר הדירות הוא סופי והמפרט הטכני ידוע מראש, מה שמקנה לרוכשים  ביטחון ושקט נפשי.

לסיכום: חריש היא כיום המקום היחידי בגבולות גדרה-חדרה בו ניתן למצוא דירות 4 חדרים חדשות במחיר של מתחת ל-900,000 שקלים.

אין ספק כי חריש מספקת חלופת מגורים אמיתית למחירי הנדל"ן הגבוהים במרכז הארץ ומהווה השקעת נדל"ן סולידית ואטרקטיבית, בעלת פוטנציאל השבחה גבוה.

מתעניין בהשקעה בנדל"ן בחריש? הירשם לכנס מיוחד ללא תשלום >>

* הכותב הינו יזם נדל"ן ומנהל פרויקטים בחברת הנדל"ן highland. המאמר הינו מטעם החברה ובאחריותה

comments

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם